top of page
Kundservice
Betallösning

Vi har valt att samarbeta med Stripe och Klarna för att ge dig en valbarhet mellan trygga och säkra betaltjänster. Har du bara pengar under madrassen? Ingen fara! Maila oss på kontakt@sagoro.se så löser vi något som gör att även du kan betala.

Betallösningar
Leverans
Leveransalternativ

Vi ser till att du får din poster snabbt och säkert. Leveransalternativen finns specificerade när du checkar ut och är olika beroende på var i landet du bor.

​

Bor du inom Sveriges gränser så bjuder vi på frakten. Vill du ha din leverans ut i Europa så tar vi ut en fraktkostnad på 199:-för orders under 599:-. Över 599:- är även Europaleveranser fraktfria.
 

 Postern kommer väl paketerad och vi hoppas du blir nöjd.

Retur och reklamation
Retur & reklamation

Om det osannolika inträffar att du inte tycker produkten blev så bra som du tänkt så får du givetvis returnera varan.

Returpolicyn är enkel: Har du ångrat dig så lägger du tillbaka postern i förpackningen och betalar returfrakten. När postern kommit till oss så betalar vi tillbaka pengarna, exklusive returfrakten, till ditt konto. Är det däremot fel på din vara så kontakta oss, kontakt@sagoro.se, så fixar vi till det. Har du gjort en personlig poster, där du laddat upp egna bilder, ändrat färg eller annat, så har vi tyvärr inte möjlighet att ta emot din retur. Är det däremot något fel på din poster så hjälper vi givetvis till så att du får en ny. 

Om du returnerar ange gärna varför du returnerar, vi är både nyfikna och vill förbättra oss. Några exempel på skäl kan vara:
- Jag ångrade mig, det blev inte så bra
- Postern hade fel format eller storlek jämfört med vad jag beställde
- Postern hade fel färg jämfört med bilden online
- Annat

Här finns kompletta returvillkoren:


1. ÅNGERRÄTT


1.1 Vid köp av varor på vår webshop gäller alltid 14 dagars ångerrätt. Detta innebär att Du har rätt att ångra ditt köp genom att meddela Sagoro detta inom 14 dagar från det att Du eller ditt ombud tagit emot den beställda varan (ångerfristen). Ångerrätt eller bytesrätt gäller ej på personliga posters som personaliserats och trycks på beställning. Varorna ska returneras i samma skick som de var i vid leverans till dig. Om varan tydligt har använts har Sagoro rätt att göra ett avdrag från ersättningen.

1.2 Om Du vill ångra köpet ska Du, innan ångerfristen löpt ut, skicka ett klart och tydligt meddelande till Sagoro på det sätt som anges här. Du ska ange ditt namn, din adress och annan relevant information, t.ex. ordernummer, fakturanummer och namn på varan i meddelandet. Om Du inte vill använda ovan alternativ på meddelande kan Du använda den standardblankett för utövande av ångerrätt som Konsumentverket tagit fram (se www.konsumentverket.se)

1.3 Vid utövande av ångerrätten betalar Du returfrakten och ansvarar för varans skick efter det att Du har mottagit varan samt under returfrakten. Varan ska skickas i retur inom 7 dagar räknat från det datum meddelande om utövande av ångerrätt lämnades till Sagoro. Varan ska skickas väl emballerad, i fint skick och i originalkartong. Returer ska göras till Sagoro enligt de metoder och anvisningar som anges på webshoppen, du finner dessa här.

1.4 När Du ångrar ditt köp betalar Sagoro tillbaka det belopp som Du betalat för varan, exklusive leveranskostnader. På det belopp som ska återbetalas har Sagoro rätt att dra av en summa motsvarande varans värdeminskning jämfört med varans ursprungliga värde, om och i den mån sådan värdeminskning beror på att Du har hanterat varan i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion.

1.5 Sagoro betalar snarast tillbaka beloppet, dock senast inom 30 dagar från och med det datum Sagoro tog emot ditt meddelande om utövande av ångerrätten. Sagoro får dock alltid avvakta med återbetalningen tills Sagoro tagit emot varan eller Du har visat att varan har sänts tillbaka, t.ex. genom ett inlämningskvitto. Återbetalningen kommer att ske till dig via det betalningsalternativ som Du valde, förutsatt att inte annat överenskommits eller att det finns hinder för sådan återbetalning.

2. GARANTI OCH REKLAMATION


2.1 Vissa av Sagoros varor kan omfattas av garanti. Information om eventuell garantitid och särskilda garantivillkor för respektive vara finns på webbshoppen eller i dessa Villkor. Garanti för varor täcker endast ursprungliga fabrikationsfel, och därmed inte fel som uppstår vid eller efter en egen förändring av varans funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av varan. Din orderbekräftelse gäller som garantibevis.

2.2 Reklamationsrätten täcker varor som är felaktiga enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Kund som önskar göra gällande fel i beställd vara ska kontakta Sagoro så snart som möjligt efter att felet upptäckts via de kontaktuppgifter som anges på webbshoppen. Reklamationer som görs inom två månader från det att Du upptäckt felet anses alltid ha lämnats i rätt tid. Du har 1 års reklamationsrätt på varor inköpta på webbshoppen.

2.3 Sagoro står för returfrakten för godkända reklamationer.

2.4 När reklamerad vara returnerats och reklamationen godkänts kommer Sagoro att kompensera dig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Sagoro strävar efter att detta ska ske inom 14 dagar från det att Sagoro godkänt reklamationen, men det kan ta längre tid beroende på varans art. Sagoro förbehåller sig rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig enligt gällande konsumentskydds-lagstiftning. Vid reklamationer följer Sagoro riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se www.arn.se. Mer information finns på www.konsumentverket.se.

​

​

bottom of page